Kalmar FF ! <3

Hihih , nu kommer det roligaste inlägget ! :D
älskar att skriva om Kalmar FF ! har tänkt att jag ska
börja med från och med nu med att hylla en spelar extra
mycket varje match !

Matchen började klockan 4 så lyssnade på radion
i bilen och det är inte klokt alltså ! efter 4 minuter
nickar Ricardo Santos in 1a målet ! haha , jag sov ju nästan
då men när pappa skriker där framme i sätet så är det ren
reflex att jag också skriker ;D
men 10 minuter senare blev ju inte allt för roligt ^^
Daniel Mobaeck nickar in kvitteringen för Elfsborg :/
då var man ju inte lika glad^^ sen hände inte mycket med , hann
hem i 38e minuten ungefär , och det var mycket roligare att
se på tvn än att lyssna :D det hände saker hela tiden !
men det var ju inte så roligt , i dom sista minuterna i första halvlek
så kommer Daniel Nordmark och skjuter in 2a målet för Elfsborg ,
då kan man säga att jag redan gav upp hopper :(
men det var ju en hel halvlek kvar så man kunde ju hoppas.

I andra halvlek så hände det saker hela tiden , gula kort hit och gula
kort dit ! stör mig på den där jävla dommaren! Henrik Rydström fick
ett gult kort för nåntingen som han inte gjorde ! han rörde inte ens gubben !
han stod på planen o bara glodde på dommaren , han såg ut som
ett stort frågetecken haha ! men det har han all rätt att göra.
Kalmar FF hade mest målchanser tycker jag , fast Elfsborg tryckte på
bra och fick många frisparkar på nära håll men Wastå lyckades förvånansvärt bra
med att rädda alla !
Nanne måste göra nått åt backen Paulus Arajuuri , det var hans fel att Elfsborg
fick det första målet ! han "halkade" när han skulle passa Wastå så det
blev en hörna så dom gjorde mål :/ han har inte gjort
nån nytta alls !! Skicka tillbaka honom till Finland !
Det fortsatte bra och Kalmar hade väldigt bra målchansen som
sagt , Daniel Mendes döl upp från ingenstans och fick till ett kanonskott
synd bara att målvakten räddade , samma gäller Daniel Sobralense , han
hade också ett kanon skott !
I 88e minuten så stod det fortfarande 1-2 till Elfsborg och då gav jag upp :/
men rätt som det är så kommer Ricardo Santos igen !! han skjuter till bollen så
hårt och den flyger rätt in i mål ! jag hoppade av glädje ! man ska tydligen aldrig
ge upp ! Inte när Santos är inne på planen ;) han har gjort alla Kalmars mål den
här säsongen , även att det bara är 3 men är ju alltid nått ;)
Så det blev slutet 2-2 mellan Kalmar FF - Elfsborg !
Mycket nöjd :)



/ eerikahallberg <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0